Utolsó kommentek

Autósok kontra biciklisek és futók

2008.04.24. 11:38 Ablak

A hétvégi Critical Mass után ismét több helyről lehetett hallani, hogy a biciklisek felvonulása akadályozza a közlekedést és ezzel felbosszantja az autósokat. Akárcsak az utcai futóversenyek után most is sokan a pokolba kívánják a városban sportolókat és ennek hangot is adnak.
Nincs ez így jól, valami baj van a fejekben. A futók, biciklisek is nagy számban rendelkeznek ugyanis autóval, nem arról van tehát szó, hogy két szemben álló csoport sérti egymás érdekeit. Aki vasárnap biciklin ült másnap lehet, hogy ugyanúgy a dugóban araszolt. Sőt! Lehet, hogy valaki épp a felvonulás idején igyekezett haza autójában vidékről, pedig sokkal szívesebben tekert volna a felvonulókkal.
Évente kétszer van Critical Mass, akkor is hétvégén. A felvonulás céljait nem lehet vitatni, ráadásul az egész nem is magyar találmány. Számos helyen van a világban ehhez hasonló rendezvény.
A helyzet ugyanez a futóversenyekkel. Évente 10-15 hétvégén pár órára tömegek lepik el Budapestet és a világ számos nagyvárosát. A legnagyobb külföldi maratoni versenyeken több 10000 ember indul el, feltételezhetően a hazainál sokkal nagyobb felfordulást okozva.
Az ilyen események ellen tiltakozók szerint ezeknek a rendezvényeknek nem a városokban lenne a helye. "Menjenek ki az erdőbe, ott nem zavarnak senkit és egészségesebb is." - mondják sokan.
Igen ám, de ennyi ember máshol nem fér el, ráadásul ezen események egyik legnagyobb célja éppen az, hogy felhívja a figyelmet az egészséges életmódra, a mozgásra.
Aki maratonit fut, az bizony az év legtöbb napján jár edzeni. Rója a köröket a Margitszigeten, a Városligetben, valamelyik város széli, vagy vidéki erdőben, majd évente néhányszor az utcai futóversenyeken megmutatja mit tud. Jobb esetben másokat is ráébreszt ezzel a mozgás fontosságára, rosszabb esetben felbosszantja az autóban nap, mint nap araszoló autóst.
A kerékpárosok még ritkábban jelentenek akadályt, de közülük sokan közlekedési eszközként is gyakran a biciklijüket használják. Az ő egészségüket is fölösleges félteni, hisz hobbiból ők sem a nagykörúton szoktak tekerni. Ha mégis ott teszik, akkor pedig éppen a környezetet kímélik, hisz az autó helyett választják a bringás közlekedést. Saját egészségük sem károsítják jobban, mintha ugyanott autóban, robogón, vagy akár gyalog a járdán mennének, de ami ennél is fontosabb kímélik mindenki más egészségét azzal, hogy nem eregetnek mérges gázokat a levegőbe.
Aki teker, vagy fut a városban ezeken az eseményeken az tehát az egészséges életmódot, a környezet védelmét népszerűsíti. Az autósok pedig, akik nyomják a dudát nem tesznek mást, mint amit minden áldott hétköznap, mikor egyéb okokból nem tudnak közlekedni a fővárosban. Ők ugyanígy szidják a keresztbe álló másik autóst, a szabálytalanul parkoló teherautót, a lerobbant, vagy balesetes társukat. Nem gondolkoznak, nem tesznek semmi előremutatót, csak nyomják a dudát és mérgelődnek!
Szerencsére a biciklisek, futók egyre többen vannak. Megjelennek néha a városban és egyre több embert ébresztenek rá az egészséges életmód, a környezetbarát közlekedés fontosságára.

2 komment

Címkék: sport közlekedés környezetvédelem futás bicikli

A bejegyzés trackback címe:

https://ablak.blog.hu/api/trackback/id/tr63440031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bs 2008.04.24. 11:53:32

Douglas Adams eztet úgy látta, hogy "A gyorsforgalmi utak olyan eszközök, melyek lehetővé teszik, hogy egyesek A-ból B-be rohanhassanak, míg mások B-ből A-ba rohannak. Azok az emberek, akik az A és B pontok közötti tetszőleges C helyen élnek, gyakran eltűnődnek rajta, vajon mi lehet olyan remek A-ban, hogy annyian odasereglenek B-ből, és hogy mi lehet olyan remek B-ben, hogy annyian odasereglenek A-ból. A C-beliek leginkább azt szeretnék, ha a népek egyszer s mindenkorra eldöntenék végre, hogy hol a fenében akarnak lenni tulajdonképpen." Én történetesen C-ben élek, és egyáltalán nem nagyon értem, hogy az aki A-ban, vagy B-ben él, és autót használ, miért gondolja, hoy nap mint nap kevésbé zavarja az életem, mint az a néhány felszabadult autómentes buli, ami C-ből emberi tartózkodásra alkalmas helyet csinál néhány röpke órára...

alterego 2008.04.24. 12:46:15

Az erdoben csak a kijelolt utvonalakon lehet(ne) kerekparozni, ami legtobbszor aszfaltut, ott is laknak autosok es azokat is zavarjuk. A varosbol kimenni nem lehet, mert a bekotoutak mellett nincs kerekparut.
süti beállítások módosítása